Logo Camilla Haages
screenshot fra reklamefilm for Coding pirates
Kundecase: Coding Pirates

Animeret reklamefilm med en ærlig og autentisk tone

Hvordan finder man nye frivillige til en forening, som Coding Pirates?

Coding pirates manglede frivillige, men oplevede at mange ikke tror de kan bidrage med noget, hvis de ikke lige er helt skarpe på it og teknologi.

Coding pirates er netop en forening, som Coding Pirates, en forening der udbreder teknologiforståelse til børn og unge gennem leg og kreativitet. 

Løsningen: Animationsfilm baseret på interviews med rigtige elever og frivillige.

Løsningen blev en charmerende lille animationsfilm med tegnede karakterer på foto baggrunde.

Til filmen er der udvalgt flere lydklip, hvor børnene tøver og leder lidt efter ordene. Hvilket i sig selv giver en masse akavet charme. Pauserne er visuelt fyldt ud med lidt sjov og ballade, der giver en idé om, hvad ungerne laver i foreningen. Og samtidig bliver der fokuseret på, at det altså er helt ok hvis du bare er ret god til at tage kage med… Og saft.

Filmen er produceret af Troika Film, men Camilla har været med på sidelinjen i konceptfasen og har stået for både streger og animation.

Resultatet: Budskabet bliver leveret med ærlig og lidt akavet charme

Samlet set endte med at vise en charmerende og samtidig autentisk version af hvad det vil sige at være frivillig i Coding Pirates og hvad det betyder for børnene. Og at kage, saft og hygge er mindst lige så vigtig som teknologiforståelse hos en frivillig.

 

Budskabet er jo netop, at du ikke behøver være en haj til teknologi for at være frivillig, som børnene selv fortæller så fint.