Logo Camilla Haages
Kunde: Faaborg Pharma

Animeret fortælling om myg og kløe

Hvordan fanger man kundernes opmærksomhed ved skranken på apoteket?

Animeret fortælling om myg og kløe produceret for Faaborg Pharma, der producerer mange fine salver og cremer. Blandt andet Relief+, der effektivt  lindrer myggestik. Udfordringen var at skille sig ud fra de andre kløestillende midler på apoteket samtidig med at vise produktets fordele.

En lille fortælling i form af en tegnefilm, der fremstiller en myg som skurken og en mor med Relief+ som helten.

Faaborg Pharma fik en tegnefilm i ren streg helt uden farver, der rent visuelt ligger langt fra typiske skrankefilm på apoteket. 

En film, der viser myggen som den perfekte lille skurk, der ødelægger stemningen på sådan en lun sensommeraften, En film, der spiller på mindet om den der velkendte og irriterende lille summen i øret, der kan skære igennem enhver drøm. Den lille summen, der bebuder et kløende mærke, der hvor myggen har slukket sin tørst.

Som et supplement til filmen, og for at udnytte genkendeligheden, blev figurerne fra filmen lavet som papfigurer, der kunne stå sammen med produktet. 

Camilla har sidenhen udviklet en hel tegnet familie, hvor hvert familiemedlem repræsenterer et produkt.

Udbytte = øget salg og branding

Mens kampagnen kørte, skrev Steen Grønved, CEO hos Faaborg Pharma dette: “Camilla has made a fantastic cartoon commercial for our new pharmacy brand and everybody (pharmacies and customers) are very excited with this. I wish Camilla the best and will certainly recommend her.” 

Efter kampagnen lød tilbagemeldingen fra Faaborg Pharma var, at salget steg markant mens kampagnen kørte.